Logo Ajuntament de Barcelona

Selecciona idioma

  • Català
  • Castellano

Altres webs de l'Ajuntament de Barcelona

L'Ajuntament
Contacte
Tràmits
Treballa a l'Ajuntament
Noticies
Agenda
Mapa
Com s'hi va
Vés al contingut

XRCB | Ajuntament de Barcelona

XRCB Main

  • XRCB
    • Què és?
    • Història de la XRCB
    • Comunitat
    • RadioLab
    • Notícies
    • Bones pràctiques
    • Ràdio Fabra
    • Ràdio Maconda
  • Escolta
    • Podcasts
    • Radios
  • Participa
    • Forma part de la Xarxa
  • Contacte

Barxiluna برشلونة : (Des)memòria del passat i present islàmic | El currículum

Barxiluna برشلونة : (Des)memòria del passat i present islàmic | El currículum

Reproduir

En el marc del cicle Barxiluna برشلونة :(Des)memòria del passat i present islàmic, i després de reflexionar sobre la història i patrimoni i la museografia al voltant del fet islàmic, es proposa generar un nou espai de debat i treball al voltant de com s’ha transmès la història i la presència islàmica en diverses assignatures del currículum educatiu català.

A partir de l’Informe d’investigació: “Aprendiendo racismo. Racismo estructural en libros de texto” de SOS Racismo Madrid, els coneixements i experiència de diferents professionals vinculats amb l’àmbit educatiu, farem una anàlisi de contingut sobre els llibres de text i proposarem mesures concretes per a garantir una educació que respecti i inclogui la pluralitat religiosa i cultural en aquest àmbit.

Amb:

– Hallar Abderrahaman: és diplomada i graduada en treball social, ha cursat dos màsters oficials, un en teories feministes i violència de gènere i un altre en Cultura de pau, resolució de conflictes, educació i drets humans. Actualment, elabora la tesi doctoral a la Universitat Rovira i Virgili (URV) sobre el procés d’inclusió i participació social, laboral i polític de les persones musulmanes de Ceuta: una anàlisi dels barris perifèrics. Pel que fa a l’experiència laboral, ha treballat a les diferents àrees del treball social: infància, adolescència, dones víctimes de violència, protecció internacional i salut mental entre altres. En l’actualitat, treballa de docent en una escola d’adults i docent col·laboradora en el grau de la UOC.

– Amanda Hawthorne: té més de deu anys d’experiència en la defensa de les comunitats marginades i utilitza conscientment les seves experiències d’intersecció com a dona negra i cuir en tot el seu treball. A més de llicenciada en Història, té un màster en Educació i Justícia Social. La seva investigació de postgrau sobre la representació de la població negra en els materials didàctics va ser nominada per la Universitat de Lancaster per a un premi internacional i va obtenir un esment d’honor. Amanda va ser professora durant deu anys abans d’ocupar recentment un lloc treballant en diversitat i inclusió en la indústria tecnològica. També és voluntària de SOS Racisme Madrid com a investigadora i formadora. Va participar en l’estudi ‘Aprenent racisme. Racisme estructural en llibres de text‘.

–Marita Zambrana Vega: és boliviana d’origen i fa dotze anys que resideix a Espanya. Llicenciada en Ing. Comercial, amb postgrau en Màrqueting, Divulgació i Comunicació. Expresidenta de SOS Racisme Madrid, actualment forma part de la Comissió de Comunicació i Sensibilització en aquesta entitat i col·labora a l’àrea de captació de fons en el projecte AlgoRace (Des)Racializando la IA. Activista feminista i antiracista, membre del grup motor del Moviment RegularizacionYa que lluita pels drets de les persones migrants en l’estat Español.

Coorganitza: Oficina d’Afers Religiosos

Col·labora: Centre de Recursos Pedagògics (CRP) – Les Corts

Espai Avinyó – Llengua i cultura

24/03/2023

Download Audio

Últim podcast

Portada pòdcast

Ràdio Farró Especials – Ràdio Associa't a la Mercè 2025

Ràdio Farró

Últim podcast

logo gargots

L'epifania després de la migdiada, amb Juan Palomo

Ràdio Fabra

Últim podcast

logo gargots

La 'grande belleza' del cargol, amb Gala Diaz

Ràdio Fabra

Ajuntament footer

Barcelona City Council logo
  • Avís legal
</> Download Audio
+
Your browser does not support the audio element.